×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

En

شنبه 28 مهر 1403

ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج بر ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بومی‌سازی سیاست‌های جوانی جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی

  • 1402/04/19 - 10:25
  • - تعداد بازدید: 333
  • - تعداد بازدیدکننده: 325
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z9s
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج:

ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی/ استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای اجرایی سیاست‌های جوانی جمعیت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج بر ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بومی‌سازی سیاست‌های جوانی جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، سرکه‌وت نجفی در نشست هم‌اندیشی اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های پیرامون جوانی جمعیت، اظهارکرد: استفاده از ظرفیتهای بومی دراجرای قوانین جوانی جمعیت از اهداف شهرداری سنندج است از تمام توان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد در مسیر تحقق اهداف و سیاست‌های جوانی جمعیت بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت خارج از وظیفه سازمانی یک رسالت اجتماعی نسبت به پایداری آینده کشور است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بر ضرورت تبیین اجرا و تحقق برنامه‌های قانون جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در قانون ابلاغی وظایف تمامی سازمان‌ها و نهادها به طور مشخص تعیین شده است.

وی با تاکید براینکه همه بخش‌ها باید وظایف خود را به طور احسن در این خصوص انجام دهند، اذعان کرد: وظایف شهرداری در حوزه‌های مختلف تعریف شده و مورد تاکیید شهردار محترم است که باید تمامی مدیران بخش‌های مربوطه در انجام وظیفه و رسالت محوله کمال تلاش و دلسوزی را داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج افزود: برابر ماده 5 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مناطق 4 گانه شهرداری باید در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدام به نصب بنر و پوستر مجدد در تابلو اعلانات و ساختمانهای شهرداری مناطق نمایند.

وی گفت: کارهای خوبی در این راستا انجام گرفته که قابل تقدیر است، اما نیاز به تلاش مستمر دارد.

نجفی با بیان اینکه براساس سیاست‌های تعیین شده تمام اماکن ورزشی و فرهنگی شهرداری به صورت رایگان در راستای قانون ابلاغی در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، گفت: در همین راستا بنر و پوسترهای مرتبط با موضوع جوانی جمعیت با هدف فرهنگسازی ویاداوری شهروندان به اهمیت موضوع جوانی جمعیت وآینده فرزندان ،توسط سازمان فرهنگی طراحی ودر سطح شهر،اتوبوس ها و تاکسی ها و تابلوی اعلانات ساختمان‌های شهر داری نصب شده که این کار به صورت پیوسته ادامه دارد .

وی بر ضرورت دیوارنگاری با موضوع جوانی جمعیت در فضاهای مناسب سطح شهر توسط سازمان سیما و منظر تاکید کرد و از تعیین چند نقطه پرتردد شهر برای اجرایی گرافیکی خبرداد و گفت: با هدف تشویق و ترغیب خانواده‌ بزرگ شهرداری کارت رفاهی نیروها و پرسنل مشمول قانون جوانی جمعیت توسط کارگزینی شهرداری صادر می‌شود.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج، اطلاعات مربوط به تمام اقدامات انجام شده در زمینه مرخصی زایمان ، حق اولاد، پاداش فرزند آوری ، مسکن رایگان و غیره به صورت ماهیانه تدوین و توسط دبیرخانه کمیته به دستگاه‌های نظارتی ارسال خواهد شد.

نجفی از اتخاذ تدابیر لازم برای نیم بهاء شدن هزینه حمل و نقل عمومی برای خانواده‌های دارای 3 فرزند زیر 20 سال توسط سازمان حمل ونقل وبارمسافرخبرداد و افزود : همایش تجلیل از پرسنلی که از سال گذشته تا کنون اقدام به ازدواج و یا فرزندآوری کرده‌اند به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط بصری در شهر از دیگر نکاتی بوده که در شهرداری سنندج در راستای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت مورد توجه قرار گرفت، گفت: تبلیغات محیطی در حوزه فرهنگی به صورت رایگان از سوی شهرداری انجام و در این خصوص هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات استاندار کردستان، معاون سیاسی استاندار و شهردار سنندج در راستای برنامه‌ریزی لازم برای تحقق اهداف و سایست‌های جوانی جمعیت افزود: برگزاری نمایشگاه عکس، نصب بنرو پوستر و تبلیغات محیطی، اجرای ماده ۵ قانون جوانی جمعیت، برگزاری مراسمات فرهنگی، برگزاری کلاس های آموزشی و تجلیل و تقدیر از فعلالین این حوزه از برنامه‌های شهرداری سنندج در راستای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت بوده است.

انتهای پیام

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری
  • کد خبر : 522
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب